bismillah Pictures, Images and Photos
29 Mei 2009

Nisfu Sanah Tamat, Menjelang REAL Exam




Bismillah..

Merdeka! Itulah laungan yang biasa dengar oleh bebudak yang dah abih peksa. Hakikatnya saya tak terlepas dari melaungkannya. Terharu, sebak, perasaan berbaur-baur (-_-). Kelas kami antara yang terlewat habis peperiksaan nisfu sanah. Lain2 kelas? Haih pelik2. Susah nak dikatakan. Mereka2 yang abis awal, haih.. Susah..

Mungkin ade yang ter'over' seronok macam ter'over' dos makan ubat. Tapi memang hakikatnya (skali lagi), makin cepat habis peksa nisfu sanah, peperiksaan sebenar pun maakiinn laa daahh naakk saampaaii.. So, xboleh lah ber'enjoy' sangat. Apalah sangat laungan Merdeka! sebanyak tujuh kali di sekolah tadi kalau bukan sebenar-benar merdeka dari peperiksaan sebenar. Tahun depan? Akan datang? Merdeka ape yang dimaksudkan? 'Ujian2' hidup? Tak kira lagi tu.. Merdeka sementara jer lah.. Hmm.. Merdeka, bebas..



Ape pun, kepada semua yang masih belum abis peksa lagi, diucapkan tahniah dan dan teruskan perjuangan! Terutama pade my sister yang jauh di mata dekat di hati. Mulik2 yo.. Jangan pas kuar result menyesal tak sudah..

Merdeka! (Sementara)

Merdeka! (Sekejap)

Merdeka! (Tak lama)

Tunggu je lah peperiksaan sebenar, baru diorang dapat hayati erti kemerdekaan peperiksaan! Ha3..

Tiada ulasan: