15 Februari 2009

Ketibaan Imtihan Bulan Februari (Esok)

Jajarkan ke Tengah
Esok tiba msa utk menilai kemmpuanku setelah hmpir 2 buln menuntut ilmu di Ar Rahmah..
Imtihan akn dijalnkn selama 2 minggu..
setelh habis imtihan, ust ada perancangn mmbuat kursus kepimpinn slma 3 hri 2 mlm..

Buktikn BOLEH!!
MALAYSIA BOLEH!!

smlm sy m'hadiri kels tmbahn..subjek balaghah..gru utk kels tmbhn ini jg merupakn tenaga pengajr ar rahmah..ust ni lulusn azhar, kuliah lughah..PhotobucketAlhamd, beliau mndpt pgkat jaid jiddan..mcm2 teknik yg diajar kpd kami menjelang musim imtihan..teknik yg pelik pun ada..Photobucket

1. fotostet nota gna kerts A3, asalkn yg besar..kemudian highlight kan nota besar trsebut..selps itu tmpal di atas syiling..smbil tido smbil pndang syiling..smbil m'hafal..

2. kocokkn kertas2 nota..kemudian tarik secara rawak..mn yg dapt tu, simpn bawah bantal dan doa kpd Allah..agr soaln yg ditarik msk dlm exam..w/bagaimanapun, cara ini amat ditegah oleh ust..ha2..alhamdulillah, nota yg ust hafal tu msuk dlm imtihan..

3. apabila di dlm dewan peperiksaan, gnakn pen yg xda dakwat utk menulis ayat2 'tangkal' di belakang kertas jwapan sblm m'jawab..oleh krn cara ini agak feymes, pengawas peperiksaan kumpulkn semua calon sblm peperiksaan b'mula utk cek pen yg di bawa oleh peljr..ada dkwat ke xde..ha2..

4. buat nota kecil..letak isi2 penting shj..

5. buat nota di awal tahun..sediakn payung sblm hujan..

6. buat 'peperiksaan olok2' dgn kawan2..pilih seorg kwn utk mmbuat soalan..ada jgk kwn yg bg soalan yg xmsuk peperiksaan..sbb tu ust rsa ssh jer nk jwb..bahkan xdpt jwb lgsung..ha2..w/pun tlh 'dipermainkn', cara ini agk b'kesan..krn cara ini tlh mmbuatkn ust peka t'hadp apa yg dihafal..


Dedikasi ini buat semua sahabat2, xkira di mana jua, di sekolah, sekolah lain, di intitusi pengajian mna pun,
kakk di U temptn, U mesir, maahad d kelntn, adik2, junior2,
Semoga berjaya..
Jika sudah berusaha, Pasti Allah akn tolong..

to ar rahmah students (smu candidates): Hafal jgn xhafl..Photobucket

yg penting, usaha..dah habis usaha, tawakal..kalau blank semsa menjawab, selwat byk2..iAllah, ape yg dihafal akn dtg w/pun sebijik2..hi2..Photobucket
b'sush2 dahulu, b'senang2 kemudian..Photobucket
InshaAllah..

4 ulasan:

AdHwA' sYaFaaH berkata...

klu nak kjayaan smanis madu kenela berteku spahit madu..! k...i wish u all the best. may allah bless u ain..!!!

Awrapurnama berkata...

amiin..
inshaAllah..
trimas kk..
terharunya..
:D :D :D
smg akk berjaya dlm exam thn ini..
jom study dari awal..
:D :D :D

AdHwA' sYaFaaH berkata...

ehhhh.....salahla ain!! :P:P..hehe...bukan berteku spahit madu...salah plak...adoyyaii..berteku spahit...(erm, apa yg phit ek??) spahit hmpedu kot..:PP

Awrapurnama berkata...

hehe..
author pun xpasan rupenyer salah??
:D :D
xpe je..
buat2 fahm..
hi3..