09 Februari 2009

Syukur Dia Selamat

Pd Sabtu leps, kami bru mula kels tambahn utk subjek SMU.. Balaghah, Tauhid & Fiqh.. Subjek yg dipilih tuk diajar dlm kels tambahn ini.. Pg tu, agak heboh knp slh seorg sahabt sy, Wani yg sememangnye rajin ke kels tambhn xhadir.. Hurm 1 kepelikan.. Dikabarkan, dia mengalami kemalangn.. Xsure sy kemalgn mcm mn.. Dgrnya, dah msj, tp xdibalas.. Kami mmpu b'doa..

Hari ini, pg2 lgi bila masuk ke kelas, b'syukur amat masih dpt b'jumpa dgn Wani.. Hurm pucat je muka.. Rupanya Wani ikut rombongan Pasti ke Cameron Highland Sabtu lps.. Bas yg Wani naiki tu kemalangn.. Cmna leh kemalangn tu? Kalau telinga xsilap mendgr, bas yg Wani naiki trgelunsur ke belakg.. Uih cmna tu? Xpandy nk cerita blik.. Driver x tarik handbrake msa parking kat bahu jln (utk ibu bapa mmbeli sedikit ole2, kank2 di dlm bas).. Sedia maklum jaln ke Cameron amat3 lah bahaya.. Pusing3 belok3.. Tp Alhamdulillah, ada seorg pak cik yg msih d dlm bas m'jadi p'antaraan.. Pak cik ni b'gegas ke tempt driver tuk kawal stereng.. Akibatnya, bas langgar dinding bukit tuk elakkn drpd msuk dlm gaung! Ape pun Wani agk trouma.. Pg2 naik bas ke sekolh rsa takut.. Mga Allah mmberi kekuatan pd Wani..

Leps semuanya b'laku dlm sekelip mata, ibu bapa mula riuh.. Bimbang ngn ank2 mereka.. Siapa xbimbang! Kank2 hya menangis, ada b'darah bibir, trseliuh, jatuh.. Ya Allah, bahayanya.. Mcm mna ngn driver tu? Adeh, dia kata dia banyak takut, byk tada barani.. Pemandu bangsa India.. Allah2.. Lalainya..

Apepun, sy amat b'syukur sbb Allah sgt menyayangi sahabatku.. Dia telh menyelamtkn mereka drpd musibah yg xdiingini..

Tiada ulasan: