03 Februari 2009

Alhamdulillah, Rezeki dari Sumber yang Tak di Sangka



Bismillahirahmaanirrahiim.. Alhamdulillah.. Tak sedar2 dah masuk bulan dua bagi thn 2009.. Semalam abah bayar yuran persekolahan kami.. Untk buln Januari.. Pak Long (pembantu am di maahad saya/ setiausaha) kata, dia sdg cari sponser tuk saya.. Setahun.. So tangguhkan pembayarn yurn sya dlu.. Ya Allah... Setahun belajar xpayah bayar ap2.. Bawa diri je.. Alangkah.. Kalau dapat sponser tu, RM550 dpt digunakan tuk tujuan lain.. Ringan beban abah ummi.. ;)

Dan hari ini,

Kringgggggggggggggggg..
Ngeh2.. Bunyik loceng menandakn mesyuruh suma peljr balik rumah..

Bertembung dgn Pak Long yg nak kunci pintu class di kaki lima.. Pak Long duk tanya dah dpt resit yuran ke blm?? Aduh.. Betul ke dpt sponser? Xdapt, bukn rezeki aku pun.. Macm xlayk.. Hu2..

"Ko xpayah bayar yuran smpai buln November.. Dah dpt resit blum?"
Eheh.. Kata Pak Long dgn gayanya yg sememangnye mesra alam! Alhamdulillah.. Saya b'tyakan Pak Long ttg org yg sponser saya..

"Nantila Pak Long tgkkan nama dia.. Ada, Pak Long tgk xigt.."
Eheh.. Masuk tahun ni, dah hampir 5 tahun kenal Pak Long.. Byk sungguh jasa Pak Long tuk maahad.. Hmm.. Resit kat mana yeh.. Masih lgi dlm kawasn maahad.. Tiba2 mudir panggil.. Kawn2 dah mula takut2kan.. Eheh.. Xda hal.. Mudir sy mengajr peljr agar hormat guru.. Bukan takut guru.. Takut akan Allah sja..
Hmm ada ape kes aja agaknyer.. Rupanya ustaz yg pegang resit trsebut.. Ust maklumkan ada org sponser yuran persekolhn sy selma setahun.. Dlm benak sye dah setkan kepala tuk tdk mengecewakn org yg sponser sy.. Aduh.. Satu lagi motivasi bgiku tuk blajar elok2.. Kalau tdk, sia2 ja org sponser sy.. Aduh beratnya.. Batapa byk pahala org sebegini..

Ya Allah, berkatilah hidup org y g sponser aku pda thun2 lalu n tahun ini.. n yg akn dtg.. Berkatilah hidup org2 yg memberi sumbangan utk maahadku.. Redhalah kami.. Ampuni dosa2 kami.. Jadikn pahala sedeqah ini berterusn.. Selamatkan kami dunia akhirat..


Pak Long! :D

Tiada ulasan: