30 Ogos 2009

Sesat dalam Pandan : Edisi Macam2

Meow2.. uwaa tolong2.. naper xda sapa dengar aku mengiaw-ngiauw.. tolong2.. da bape lama la agaknya aku kat sini.. sampai bila aku nak jadi macam ni? aku xnak mati kekeringan kat sini! punya la lama aku mengiauw, no respons!! letih. meow2..

Hmm rehat la pulak. penat aku mengiauw..

Aku dengar ada macam bunyik manusia kat luar tu. entah ape yang dikatakan, entah ape yang dilakukan.. ye, aku kini dalam tumbuhan2 yg bernama pandan. pandan2 ni banyak akar. aku tak jumpa jalan keluar setelah aku sesat dalam ni. bayangkan pandan ni tumbuh banyak sangat. pastu, besar sangat. kemudian, banyak sangat akarnya, tebal2 sangat akarnya. aku pun tak tahu cam mana aku tercampak dalam belukar pandan ini. meow2.. xjumpa jalan keluar. meow2..


The leg of a Hamas policeman is seen between the rubbles following an Israeli air strike in Gaza December 27, 2008

Allahu akbar!!
Allahu akbar!!

Aha, azan dah. aku pun tak tahu nak berbuka dgn ape. bukan ada makanan dalam semak2 pandan ni. tiba2, aku dengar derapan tapak kaki menghampiri aku. aku meow2 lg. derapan itu makin hampir. mungkinkah ada manusia yang sudi keluarkan aku daripada pandan ni?? tapi aku xsure. mungkin pihak musuh. sememangnya aku sgt mentah. badanku makin kurus sebab xmakan beberapa lama ntah. aku xpasti.

Suara manusia! aku pun tak faham ape yang diperkatakan sebab terlalu takut. suara kanak2 dan wanita. mungkin. aku diam.

Aku diam lagi. aku takut. mungkin musuh? atau sirna harapan yg mampu bawak aku keluar dari sini. tiba2, dari atas aku lihat, daun2 pandan bergoyang. seakan bunyi orang mematahkan akar2 pandan. aku lagi la takut. diam. derapan itu makin jauh. jauh dan jauh. mungkin makhluk itu pun nak berbuka puasa. derapan berlalu. meow2.. meow2..

Penat ni. dalam beberapa minit kemudian, kedengaran bunyik kucing lain bising2. 'makanan, makanan..' fahamlah aku, mungkin ada manusia yang beri kucing2 tu makanan. rupanya ada kucing lain di sekitar aku ni. tapi xde sekor pun yg sudi tolong aku. meow2.. teruja aku. kalau aku kat rumah tuan aku, dah lama aku makan kenyang2. meow2.. (nak jugak, nak jugak)

Aku hidu bau ikan yang digaul dgn nasik. aku dah masak sgt dgn bau itu. tapi bau itu disertai bunyi2 derapan. aku dengar ada suara orang memanggil kucing makan. mungkin aku la kucing yang dia cari. oh.. dia nak bawa aku keluarkah?? aku diam.

Aaahhh! kayu dari atas melibas-libas daun pandan yang tebal ni! gelap2! aaaaaa.. aha! jalan keluar! cabuttttttt..

I will survive. i will survive. meow2.. meow2.. (aku terlepas juga akhirnya..)


I will survive.. Xkan kubiar ramadhan begitu saja..

Inilah ramadhan aku yg aku tak kan lupa.. meow2.. tima kasih manusia, aku kini bebas. merdeka! merdeka drpd pandan2 tu.. meow2.. (balik2..)
_______________________________________________________________

Watak utama : kucing sesat
Watak sampingan : manusia, kucing
Latar tempat : tempat pembiakan daun pandan
Latar masa : maghrib

Kisah ini tak ada kena mengena hidup dengan yang mati. sekian..


Kad drpd ukhtie MP.. ;)

Kita masih ada di bulan yang mulia ni!! Jangan lepaskan peluang!! Rebut2!! Macam rebut kat shoping mall.. ;)

Emoticons
meow2.. (klik ler saye..)

4 ulasan:

jamilah berkata...

waa best!nk tau sumbernye.ke bt sniri?bgs2!!=)

shahadah berkata...

assalamualaikum ain..mmg mcm2 betul. hehe..tpi ok lah. best jugak jadi kucing tuh. huhu

Awrapurnama berkata...

to my friend, jamilah,
sumber adalah rahsia. haha.. alhamdulillah, ada skit sambungan, tapi xtahu la gane nnt. tgk la sambutnnyer macm mn nnt.. hu2..

to ukhtie shahadah,
Wsalam wbt n ramadan mubarak! agak benar lah juge, kish diadaptasi dgn pelbagai la org kata. hu2.. kembara kucing tu bru bermula~

ala kulli hal, syukran liziaratikum!!

Rabbi ghfirli wa tub alayya..

蚵仔麵線Jeff berkata...

徵信社,尋人,偵探,偵探社,徵才,私家偵探,徵信,徵信社,徵信公司,抓猴,出軌,背叛,婚姻,劈腿,感情,第三者,婚外情,一夜情,小老婆,外遇,商標,市場調查,公平交易法,抓姦,債務,債務協商,應收帳款,詐欺,離婚,監護權,法律諮詢,法律常識,離婚諮詢,找人,追蹤器,GPS,徵信,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信,徵信社,徵信公司,尋人,抓姦,外遇,徵信社