bismillah Pictures, Images and Photos
10 April 2009

يوم التسليم


أ
سبوع اللغة العربية, مسابقة مهارة الاستماع, المركز الأوّل
أسبوع اللغة العربية, مسابقة حفظ المفردات, المركز الثالث
Gambar sebelum

Bismillah..
Lagi nikmat melimpah ruah. Minggu Bahasa Arab telah berlalu seminggu. Dua musabaqoh saya sertai. Selaku AJK Persatuan Bahasa Arab, biarla masuk sikit-sikit. Bagi ruang kepada ahli persatuan lain mengasah bakat. Walaupun seminggu berlangsung Minggu Bahasa Arab, tapi saya masih belum mampu bertutur dalam bahasa arab. Lama nak fikir, susun perkataan. Macam rojak. Tapi kalau nak belajar, tak ada apa nak dimalukan. Belajarkan. Huhu.. Normal la tu kan? Bukan boleh jadi orang arab terus. Bertambah vocab. Sekurang-kurangnye ada yang bertambah. Alhamdulillah. 2 musobaqoh yang disertai, dua-dua dapat terima pulangannye. Hari penyampaian dan penutupan Minggu Bahasa Arab yang berlangsung pada hari Jumaat. Berjalan lancar. Sederhana sekali.


Sebuah kamus yang telah saya beli. Dan dapat satu lagi.
Alhamdulillah. Hehe.. Satu lagi buku Gaza Mengangis, penulisnya Aris Hazlan Ismail dan Riduan Mohamad Nor. Dapat buat koleksi buku berkembar.


Us Abu Bakar, Us Shaifuddin, Us Syukur, Ustazah Noraini dan Ustazah Sardinah. Mereka banyak berusaha untuk Minggu Bahasa Arab. Memberi ruang kepada AJK untuk sertai musabaqoh yang disediakan. Jazakumullah.. Syakirin!

Siap ke kem survivor~

2 ulasan:

Ibnurashidi berkata...

Salam...jemputlah ziarah blog baru.

http://www.faridrashidi.com

Awrapurnama berkata...

to ibnurashidi,
wsalam wbt ust..
syukran invitation teratak barunye..