01 April 2009

Di Hari Khamis


Bz camna sekali pun, لا تنسى الله.
Jangan lupa Allah.

Pagi: Ke maahad seperti biasa. Sangat bimbang dan risau sebab lepas ni ada ujian untuk pelajar yang menyertai pertandingan hafal mufradat sempena Minggu Bahasa Arab.

12 tgh hari: Melancarkan hafalan. Siap sedia untuk solat zohor. Ujian akan dilakukan semasa waktu kokurikulum.

3 ptg: Selesai menjawab semua soalan. Balik dari maahad. Tunggu adik yang akan balik dari Taman Rekreasi (Taman Botanikal) sempena Hari Sukan madrasahnyer.. Siap buat lawatan. Sebab tu la kanak-kanak ni balik pukul 4 ptg (lebih, malahan).

4 ptg: Abah sampai. Ready untuk solat asar dan jemput ummi dari pejabat. Ummi balik waktu pejabat, pukul 5 ptg.

5 ptg: Didapati ummi tak tunggu di luar pejabat sebab ummi ada mesyuarat. Dan selaku setiausaha ape ntah, lagi la dia kena melewatkan diri. Akhirnye abah memutuskan untuk membawa saye dan adik untuk ke Tesco. Hehe..

6 ptg: Selesai beli-belah. Mouse batu pun dah beli, roti dah ada, ummi pun dah call, jadi misi seterusnya ke pejabat ummi. Kesian ummi tunggu bapa lama yeh..

7 mlm: Tiba di rumah. Ready untuk kuliah maghrib. Kuliah Feqah di Markaz PAS. Disampaikan oleh mudir saya sendiri, Ust Kamaruddin Sidek.

9 mlm: Alhamdulillah. Selesai kuliah. Pulang dan memberi sikit ruang pada diri untuk BEREHAT. Hehe..

Akhirnye dapatlah pulang ke rumah dengan selamat. MySpaceJalan sibuk. Almaklumla, waktu orang balik kerja. Apetah lagi di tengah Bandar Melaka. Panjang perjalanan. Makan 45 minit. Macam ni la cara nak berjuang, mencari rezeki. Huhu..

Dalam perjalanan pulang ke rumah dari sekolah tadi, radio ape ntah memutarkan alunan nasyid yang bertajuk Demi Cinta Suci. Sambil-sambil tu tengok kanak-kanak pakai seluar hijau PASTI. Comel je. Ngan abi dia. MySpaceLain sungguh dengan orang-orang kat Tesco tadi. Mejoriti tak menutup aurat. Pasangan couple-couple tak yah cakap la.. Peluk-peluk pinggang lagi. Dah jadi adat di pasaraya kat Melaka ni, suasana yang tak solehah. MySpaceLain benar suasana di Bandaraya Islam di Kelantan. Huhu.. Walaupun ade je tak berapa syumul, tapi Alhamdulillah berbanding di Melaka yang langsung tak ade. Ish ish ish.. Macam mana nak selamatkan anak-anak muda di negariku ini~MySpace


Demi Cinta Suci - Unic

7 ulasan:

mahabbah berkata...

eii.. demi cinta suci lah.. suka2.. hee
ain sayang..
kte jgn tnya.. kenapa org2 dalam negeri kte tak cam ngeri org lain..
tapi.. kte kena tnya. apa yg telah kita smpaikan pda negri kita, berapa banyak pengorbanan kte dakwah pada merka..
merka semua.. adalah tgjwab kte semua.. bukan dri pihak2 tertntu aja.. ;)

jamilah berkata...

waa...negeri kite jgk y dpuji..hehe...trimas2(wkl)...huhu

Awrapurnama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Awrapurnama berkata...

to mahabbah:
ha ah la..tul gak tu..tp usaha kita ditentang..sedey..nak bljr pun ssh..
:((
tp sbb tu la kita kna kuat kan..la ni kita blajar elok2..then kita blajar tinggi2..balek obesi kita tentang kemaksiatan..
:))

Awrapurnama berkata...

to jamilah:
hehe..alahai..ye ek..tunggu la kebangkitan bersama..:))

jamilah berkata...

"membangun bersama Islam"..hehe..

Awrapurnama berkata...

to jamilah:
hehe..amboi2..btul la tu..kita tgk blog dia..tunggu ek..