bismillah Pictures, Images and Photos
27 Februari 2009

Persediaan ke Kursus Kepimpinan

bismillah..
xtahu la kenapa hati saya masih berdebar (walaupun peksa dah abis, patutnya gembira, he2) bila nak pegi kem 3 hari 2 malam yang akan bermula pada hari ini. InshaAllah saya akan bertolak sebelum asar. peserta kem ini terdiri daripada pelajar2 yang berjawatan di sekolah menengah agama rakyat (SAR) di melaka. 2 je, sekolah saya dan maahad an nuriah. tujuan progam ini diadakan utk melatih kepimpinan dan mengasah kepimpinan pelajar. menekankan aspek kepimpinan (eh pandai je aku bg tujuan progam).

perkara yang saya tidak sangka dalam hidup, ehe, ada sedikit konflik sebentar tadi. saya ditugaskan agar mengumpul pelajar yang layak mengikuti progam ini. progam ini serentak dengan progam nisa' selama sehari. ada juga pelajar yang ingin pergi ke kem ini, wal hal dia dipertanggungjawabkan utk menghadiri progm nisa'. maka nama2 yang xbersalah dipertanggungjawab pulak. inilah akibatnya jika kerja bukan lillaahi taala. allhua'lam. konflik ini berlaku dan mungkin ada helah disebalik konflik ini. Allhua'lam. semoga Allah mengampuni aku dan semua yang terlibat. amin.

seqadar selingan.
hatiku berat amat utk meredhai pelajar ini mengikuti bersama. mana xnya, pelajar ini xlayak utk mengikuti progam, malah mengelat dari tanggungjawabnya. cam mana la mentarbiyah orang lain. Allahua'lam. Astagfirullah. Akan saya cuba utk menghadapi masalah ini. ehe.

sebelum gi ni, saya sempat berchatting dengan kakak saya di mesir sana. mengkhabarkan konflik ini. ehe. cam mana saya nak hadapi. kakak saya, bekas best student maahad, best student spm, stam, best bla3, sgt saya suka dengar buah fikirannya. make apa yang saye dapat?
saksikan:

Cmne.?xkesh la korg hebt ke pndai ckp ke xpndai ckp ke ap ke,yg pntg ikhls
Zakiatun Nazneen Abdul Hannan: N awwaln,utmakn kfhmn,bl fhm,kta akn wat jgak kerje walau trpksa.
Zakiatun Nazneen Abdul Hannan: Sb kte fhm keje 2 ad kpntgn
Zakiatun Nazneen Abdul Hannan: N jgn sandrkn kekuatn kte pd smgt.smgt blh hilg
Zakiatun Nazneen Abdul Hannan: Xde kwn wat tm wat keje, byk masalh-hilg smgt.
Zakiatun Nazneen Abdul Hannan: Sndrkn pd kfhmn

ehe.. banyak yang kami bincangkan sebelum saye gi progam ini. almaklumlah, dah lama xdapat sertai progam tarbiyah cmni. sampai barang pun xpacking lagi. ehe. ape pun point dari ape yang saya faham, kita datang ke progam in supaya sedia utk memimpin dan dipimpin agar mampu memimpin. hah. he2.

banyak kes yang saya nak catat di blog kesayanganku, riwayatulhayah ni. xpe. 2 hari lagi saya pulang yah ain. xkemas lagi ni. kepada akak2 n pembaca, doakan ain eh. :)

ilalliqa'.................................

4 ulasan:

muSafir bahagia berkata...

Salam'alaik ukhti soghirah al-ahibba' jiddan2..
wah3...alhamduliLLAH,dpt jugak diberi peluang tuk menconteng diruangan komen blog ain nieh..hehhe...
walupon jauh di klate...:P....
mantopp songgoh ma'ahad kite buat kursus kepimpinan plajar....best songgoh...jeles songgoh kami..huwahuwahuwa...tapi nya..kalian memang semantaop nya untuk menghadapi kursus ini setelah beberapa thn hilangnya kursus ini....mase generasi ke 5 pon sempat gak merasa kurusu kepimpinan...mase tu kitorg ting 1 ..hingusan songgoh..namunnye, ia memberi kesan mendalam sgt2...di conduct oleh antaranya ustz Jusry...tahniah! kerana program itu kami berperah otak dan menghadapi seksaan ...hahaha...seksaan pembentuk diri....
makanya, pastikan menghadapi kursus ini dengan sebaiknya...gunakan peluang ini utk mentarbiyah diri dan menguji ketahanan diri tuk memimpin diri dan adik2 lain pd mse akn dtg....caiyo2...
mintak maaf sebb xdpt on9....skrg ni da buleh bukk internet di asrama...so gud maa....tapi syg nye tak bleh chat...
ok...la'allaki najah...bittaufiqwannajah minni...
min kalantan..hehhe..tunggu kan kehadiran ku ke sana (melaka)

Awrapurnama berkata...

wsalam wbt ukhti..
syukran sudi jenguk2..
mga chat2 di klate..
he2.mmg trkesan gak.blk kem,smgt nk tentang kemungkaran.ha2.mn2 yg lggr peraturn tu,siapla.ha2.w/pun dah tw trick fesi msa progm tu,tetp nanis.alhamd.bg kesedrn gak.blk nnt org cerite la eh.he2.lau blh bgtw msa yg ukhti on9.sng skit.ana ad j on.ehe.
salam najah kembali,salam rindu,salam alaiki..

Ibnurashidi berkata...

Salam..

Lama benar tak dengar berita ya?respon komentar pun sudah hilang sekrang. Apapun, selamat berkursus ya!

Awrapurnama berkata...

wsalam wbt..
dah selamat dikursuskan..:)
salam najah..
komentar hilang?
hm, mn la peginya pemikir2 muda islam..
ehe..
iAllah akh..
shukran mengingatkan..:)