05 Mei 2009

Kemarin yang Lebih Baik?


Bersusah-susah dulu, bersenang kendian, Innallahamaassobirin~

Bismillah..
Saban hari meneruskan hidup ini, sebagai anak, pelajar, pengawas, anak murid, kawan, sahabat, pembimbing, pendakwah, dan yang besarnya, sebagai hamba Allah. Rasa makin berkurang je hari demi hari. Astagfirullah.. Ape je mengarut ni? Dulu lebih patuh dan alert dengan perintah Nya, kenapa hari ini macam kureng saje. Dulu lebih rajin belajar dan exited nak amik peperiksaan besar, tapi kini kenape makin dilalaikan. Dulu rasa panas je bila sebut bab-bab dakwah ni, kenape sekarang macam malas je nak cari ilmu yang diperlukan untuk seseorang yang mahu menegakkan kalimah Nya?

Sekarang, (!) perbaharui niat, semangat, iman, tingkatkan motivasi diri, menghargai dan akan dihargai, membantu dan akan dibantu, membimbing dan akan dibimbing, jadi hamba taat dan berdoa agar dijadikan dikalangan yang soleh. Study, difokuskan, main dibataskan (dah besar pun main..), hubungan dengan manusia, dengan Allah perlu dititikberatkan, urusan dunia akhirat? Manage-kan lah.. Jangan kalah dengan godaan syaitan dan nafsu. Semua yang dilakukan untuk diri. Orang lain ada hal masing-masing yang nak diuruskan, tak ade mase nak ngadap diri 24 jam semata mata nak ubah diri ini.

Sampai bila nak menanguk macam ni? Kalau dulu boleh jadi 'baik', kenape tidak hari ini. Kalau dulu rajin, mengapa tidak kini. Kalau tak mulakan hari ni, bile lagi?

*Jangan lalai dan bazir masa. Motivasi, motivasi gak, kena mulakan! Insaf la skit diri.. Hu~
*Asyik fighting, tapi tak mulakan, ape kes.. :D

2 ulasan:

shahadah berkata...

salam/ bagus2. cmni la adik akak. semangat untuk teruskan usaha. plan and kerjakan. insyaallah. semoga dipermudahkan (^_^)

Awrapurnama berkata...

to shahadah,
wsalam wbt.. kk shahadah..
erk.. adik ni blm dgr kata sgt..
tpi nak berjaya..
baik3.. plan dan kerjakan!
syukran yer.. ;)