bismillah Pictures, Images and Photos
07 Mac 2009

Maulidurrasul, ISA, PPSMI, Kelas

Bismillah..
Hari ini berlasungnye himpunan 100 ribu rakyat ke istana negara..
Saya dapat menanti dan menanti kepulangan sahabat2 yg dapat menyertai.. Ape kabar je kat istana negara yah.. Berlansung kelas tambahan seperti biasa.. Dalam perjalanan ke maahad, saya ternampak 2 banner di hadapan balai raya kesang. Satunya tertulis:

HAPUSKAN PELAMPAU DAN PENGACAU DENGAN ISA

Adapun satu lagu, agak lucu eh~:

MALAYSIA AMAN KERANA ISA

Aman zahir batin.. Ha2.. Tak tahu la mana mereke2 ni dapat idea2 mengarut tu..Photobucket


Selingan~

Kehadiran pelajar biasa2 aja.. Sorang xda kenderaan, sorang bercuti di mersing, sorang kakaknya selamat melahirkan anak (Alhamdulillah), sorang ke kelas tahfiz.. Hanya seorang ustaz yg dapat hadir untuk subjek balaghah. Ustaz yg memegang subjek fiqah dan tauhid tak dapat menghadirkan diri kerana memimpin Unit Amal di himpunan tersebut..


Di kelas tusyen tadi, kelihatan telah hadir sekumpulan makhluk yang menaja majlis sambutan maulidurrasul di sekolah kami. He2.. Jumaat ada perarakan pula.. Hurm, Alhamdulillah setelah gagal dlm saringan pidato dan tilawah,Photobucket akhirnya dapat jgk masuk kuiz ke peringkat akhir.. Hu2.. Akanku muhasabah di mana salah silap. Sahabat2 yagn menyertai pertandingan mula bergetar getar.. He2.. Hari isnin cuti, xrasa mcm cuti dah.. Mana taknya, blh dikatakan pertama kali juga progam sebegini ditaja orang luar. VIP hadir. Fuh2.. Najah la diucapkan kepada semua peserta2..Photobucket


Skip2..


Semalam saya berchatting dengan kekanda jauh di perantauan, bertanyakan pendapat dia tentang ppsmi.katanya,

dia lagi suka bm, cikgu nak ajar payah kalau dalam bahasa english, pelajar2 yg bm pun kureng nk belajar science dan mathematics dalam bahasa english kena hapal dan xfaham dalm pembelajrn, byk istilah2 science dalam bm bakal pupus, dan alasan yg saya menarik minat saya: Jepun China Jerman guna bahasa ibunda lagi maju dari Amerika ok je. Hu2..


Tanya pada ummi, ummi sangat tak puas ati apatah lagi apabila saya bertanya beliau selepas menonton saluran perdana.. haha.. katanya,

Mathematics dan science dulu di terjemah ke bahasa melayu daripada bahasa English untuk memudahkan rakyat, dan sekarang di English kan semula. (untuk menyusahkan rakyat?he2..). Ramai je antara sahabat ummi xperlu belajar mathematics dan science dalam bahasa English boleh j berkerjaya, lepasan daripada universiti2 di UK, US, UU, malahan. Sapa kata xdapat kerja. Hu2..


Bertanya pada abah yang baru pulang dari himpunan, katanya,

Ramai orang, anggaran abah, lebih 100 ribu mungkin.. Bangsa cina, India, asli, semua ada.. Hu2.. Ramai tuh. Abah kata, jalan tu ok je kalau tak ada yang ‘kacau’. Tapi apa boleh buat, xdapat pun masuk istana Negara. Hurm, ada yang kena tangkap, kena sembur. Hu2..


Itu sahaja untuk mengupdate riwayah hayati dalam blog..

Apakah persediaanku menghadapi KUIZ!?

Photobucket

sekolah rendah ku suatu ketika dahulu..
sekolah menengah dekat j dgn sekolah rendah..
antara laluan utk perarakan..~
saing dengan pelajar sekolah rendah nnt..inshaAlllah..

Tiada ulasan: