27 Mac 2009

Melakaku Indah Permai



Kecoh baru-baru ini di Melaka. Ada Jom Heboh! ke? Tahun melawat Melaka? Erm, Shah Rukh Khan datang Melaka? Zoo baru di Paya Mengkuang? He2.. Sebagai rakyat Melaka, rasa terpanggil membuat sikit catatan.

Selesai bacaan Yasin, tazkirah, taklimat Minggu Bahasa Arab dan perjumpaan ustazah bersama naqib dan naqibah di surau, saya dan kawan-kawan siap sedia ke kelas. 'Terserempak' dengan kereta Honda Ust Kamal berdekatan di surau. Sayu melihatnye.. Kemek dikerjakan oleh puak-puak Umno tu. Calar dan luka sana sini. He2.. Tindakan bijak ke mereka buat? Merosakkan hak orang lain! Kalau orang lain tahan lagi. Berani aje dia menjahanamkan kereta mudir saye. Ish ish ish..

Tersiar dalam televisyen minggu lepas, semasa wartawan meminta Ust Kamal memberi sedikit ulasan dan keterangan, puak-puak ni mula buat kacau, malahan. Memang dari dulu suka buat haru. Bukan ke tak ada adab, semasa orang berucap membuat bising dan meng'auk'kan kata-kata penyampai. Menjatuhkan lagi imej puak-puak tersebut yang sememangnya dah jatuh. Martabat Melayu~ Habis macam-macam puak-puak ni baling kat kereta Usta Kamal.

Macam tu la didikan yang dapat diberikan kepada puas-puak kureng ajar terbabit..
Semoga aku dilindungi oleh Allah dari hasad dengki, buruk aniaya orang-orang begini..
Perjuangan tidak akan berakhir~
Melakaku Indah Permai~

4 ulasan:

Ibnurashidi berkata...

Salam..macam2 ya dek..

Apapun, semoga mereka bertaubat.

P/S : Sekejap 'saya' sekejap 'aku'..hehe.

Awrapurnama berkata...

wsalam..
shukran komennya..
mcm2 sgt..
inshaAllah..
kita tunggu hari kemanangan yg dijanjikan..
w/pun lambt, drpd cept mng ttp tdk brkekaln..

p/s: 'aku' utk cakap sensorang.. :D

Nazneen berkata...

igtkan tn blog soh tngok ap td
tngok mudir upenyer
org dh bc lm dh nei
tggu posting tn blog yg baru je ni

Awrapurnama berkata...

sabar je tn blog dgn Nazneen..hehe..
shukran bangat ye kk,rajin ziarah2..
iyer la..baru lagi ni..herm,tunggu je la ek..
busan2 baca la blog yg direkemenkan..
xpun siapkan assgment ke..
hehe..