bismillah Pictures, Images and Photos
27 Julai 2009

coretku 27 julai 09




1) Apa kabo hari ini?

'Nikmat itu kadang-kadang tidak disedari, hanya apabila ia telah hilang barulah manusia benar-benar terasa'


benar bangat tu.. wahai diri. janganlah kamu suka 'bazir masa'. suka benar mudir saya ingatkan, mafhum hadis:-

'Dua nikmat yang kebanyakan manusia terpedaya dengannya ialah waktu sihat dan masa lapang'

masa macam dah tak banyak (untuk orang yang hargai masa!), tapi nampak macam banyak (ni pandangan orang suka positif) sebelum tiba hari peksa trial. sikit benar usaha saya. kawan2, kakak2 dah mula bagi pelbagai ucapan. goodluck! tak pun, best of luck! atau all the best! serta wat elok2! ade gak, stadi molek!

semua kata2 motivasi utk saya. aah, mmg saya hargai sangat! setidaknya, ramai yang sayangkan saya. ramai nak tengok saya berjaya. terutama yang tak penah jemu bagi kata semangat kat saya walaupun saya ada gagal2 jgk dalam beberapa perkara.

2) Kuliah baru ni ngaji ape?

Ust Idris Ahmad. semalam. aah, banyak betul saya belajar. dari segi pelaksanaan je kureng. zakat. andailah zakat di sini berjalan dengan telus, fuh, mudahnya budak2 ni nak lajo agama.

owh, blaja kesan ibadat zakat yeh. cantiknya Islam, daripada zakat tu, dapat sucikan harta. memang indah! (kepuasan). selain itu, dapat galakkan manusia berusaha cari yang halal. dapat bersihkan jiwa dari sipat kedekot kerana pengeluar zakat tahu, harta milik Allah. Orang miskin da tak rasa rendah diri. sebab dengan zakat ni dapat kukuhkan silaturahim. ke 5 (bangkitkan hubungan sosial dengan baik), kurang difahami. hi2..

3) Lepas ni nak buat ape?

blaja, ngapa. end. (banyak sangat aku nak tulis tu dah lupe)



tak lupa juga ucap untuk semua..

kepada pengunjung, ukhtie2 yang sangat saya hormati, terima kasih sebab sudi melawat blog ini. amiklah buah tangan tanda terima kasih saya untuk anda..

SELAMAT BERMUJAHADAH!!
gamai2 g 1 ogos ni!

(benarnye takde keje len.. he2..)

*indahnya ukhwah. aku je xtaw nak hargai..
*hati, jagalah hati. jgn ko kotori. mata. jaga mata. tundukkan pandangan. amal, bykkan amal. sedar sikit ajal kat tangan sape. biar sikit, asalkan istiqomah. baik, jadilah budak baik. baik tuan..
*ha, jgn lupe doa tuk saudara2 di palestin, di mana2lah. okeh.

Tiada ulasan: