bismillah Pictures, Images and Photos
15 Julai 2009

Ya Allah, jauhi kami dari virus berbahaya...

Bismillah..

pelik, 2 orang pelajar di dalam kereta ustaz. juga rakan sekelas saya. pelajar yang tinggal di asrama. cemburu juga, di kala panas2 ni, duduk dalam kereta ber-air cond. mereka siap membawa beg. mahu pulangkah? loceng balik belum bunyik! aah, diorang xsihat kot, mungkin ada urusan peribadi.

tidak terlalu heboh, tidak terlalu diam. saya masuk ke kelas. sahabat2 memberitahu, salah seorang daripada kami disyaki H1N1. sepulang 2 orang rakan ini, seorang daripadanya hanya disyaki. seorang lagi mungkin sihat alhamdulillah saja. inshaAllah..

semasa menunggu abah menjemput balik, becok mulut junior, katanya, seorang rakan sekelasnya dikuarantin dikhuatiri h1n1. dengarnya, pelajar itu demam, selsema.. dan tidak ke sekolah. walaupun asrama tidak jauh dari sekolah.



Ya Allah, jauhkanlah bahaya dan mudarat itu daripada kami.. semoga mereka lekas sembuh agar dapat meneruskan pelajaran seperti biasa.. amiin.. inshaallah.. Smileys

بسم الله الذي لا يضر مع اسمه شيء في الأرض ولا في السماء وهو السميع العليم

3x pada waktu pagi. sahabat saya pesan pada saya, saya panjang2kan lagi..


banyak manfaat apabila kita mengamalkan ma'thurat. termasuk doa2 yang dapat menjauhkan kita dari musibah. amalkan 2x sehari. inshaAllah..

alhamdulillah, sudah beberapa hari sampai barang kiriman dari kakak di alex. kak hidayah, trima kasih yeh sebab menjadi posmen..

Tiada ulasan: