23 Julai 2009

perumpamaan hati dan iman

Hati dan iman seperti kekasih
tanpa iman
hati akan melakukan apa sahaja yang disukainya
namun setelah iman hadir
hati mula sedar betapa hidup perlu ada batasnya...

jzkk kpd penghantr msj.

kedemaman. mengawal diri dari kekusutan akibat trial yg mampir tak lama lagi. mulakan countdown! err.. 2 minggu dr sekarang.




selalu dengar ini:

"aaah, kalau la aku stadi dari awal tahun, prepare awal2, xde le nyesal cam nii!!"

"huh??! da dekat da exam?? mampus aku.. ape pun xcover lagi.. aaa aku nak MASA, pinjamkan aku masa skitttt.. skit pon jadi leee!!"

"alamak.. solat hajat lagi, quran, stadi, hapal, adus, macam kuah rojak aku skang ni.. somebody helpppppp!!!!"

"maakkk.. aku janji aku nak blajau rajin2 dari awal.. sape sudi amik pekse tuk akuuuu......"

semoga kita tidak tergolong dalam kalangan insan2 yg ucap seperti kat atas..

*gerak himpunan isa akan datang. pakat2 hitam

4 ulasan:

cj'alhafiz berkata...

last minute satudy....haha! sangat memenatkan. Sumtimes, bila dah masuk dewan exam semua benda lupa. But, i hope u r well prepared for your exam. Gud luck and all the best. In the name of Allah, the Most Gracious Most Merciful...answer carefully ok. Salam...

Awrapurnama berkata...

okay, syukran ats nasihat dan doa..

study last minute? kadg2 berhasil, biasanya xberhasil.. bayngkan, komputer sdg panas. hang2(!)

Wsalam wbt..

jamilah berkata...

mmg spesies ngan .....huhu..jom kito ppakat ngngapaaa..mga Allah mempermudahkan urusan kita..ameen:)

Awrapurnama berkata...

jamilah..

spesies ngan?? gane tuu.. hehe.. pakat2la.. smgt turun naik plk hai kawanku.. doa sgt perlu saat2 kritikal ni.. ap2 pun, di sini dpt lewat seminggu.. jgn kecemburuan.. :)