bismillah Pictures, Images and Photos
09 Julai 2009

Ukhti, Kamu Jaga Diri, Allah Jaga Kamu


Dua2 kene jage pandangan mate!

“ Perempuan yang suci adalah perempuan yg dijaga oleh Allah, tidak sedikitpun Allah membenarkan mana2 lelaki menyentuh dirinya walaupun hatinya…kerana Allah teramat mencintainya..

Tetapi andai kamu bergelumang dengan cinta lelaki, dimana Allah untuk menjaga kamu? Allah seperti melepaskan kamu kepada seorang manusia yang lebih banyak mengecewakan kamu”

“ Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri supaya meninggalkan cinta seorang lelaki, bermakna Allah mahu untuk ambil kamu kembali untuk dijagaNya..Mengapa masih ragu2??

“ Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari..hargailah di atas kesempatan yang Allah berikan..”

“ Sebesar2 dosa adalah dosa yang dilakukan ketika kita rasa berdosa melakukannya..-Imam Ghazali”

Ukhtiku..aku bangga melihatmu derita dalam perjuangan dari melihatmu gembira dalam kelalaian…

Ukhtiku.. aku bangga mendengar tangisanmu kerana pengorbanan..dari melihat tawamu dalam pengkhianatan..aku bangga andai dikau mati di medan kebenaran..dari hidup dalam kesesatan..kerana jangan lupa ukhtiku..muliamu bukan pada pangkat dan harta..tapi muliamu kerana ISLAM..
Sumber

______________________________________________________________________________________________

Bismillah..

Beringat untuk bersama. Saya muslimah, dan kamu juga muslimah. Kamu yang bukan muslimah? Pesan pada muslimah adik, kakak, kawan, sepupu kamu. InshaAllah..

Hm, kadang kala saya melihat, ada antara kenalan; yang mungkin saya kenal dia, mungkin diri saya sendiri (banyak kemungkinan), tahu nama saje, di maahad, kenalan di alam maya, @ di mana2 sahaja - menghadapi masalah hati. Samada melalui hp-kah, atau ym-kah, atau pandangan mata-kah? Kalau kamu jaga hati, Allah pasti bantu kamu untuk menjaga hati. Kamu nak buat baik, pasti Allah bantu kearah itu. Sama2 kita jaga hati kita. Ya Allah, teguhkan hati kami.. Amin.. InshaAllah..

Tiada ulasan: