17 Julai 2009

Tag dari Kelantan

Bismillah.. Syukran Ukhtie Jamilah. Jauh2 menge-tag saya. Toche2.. Bagaimana je saya jawab tag ini?

1. Apakah benda yang paling penting dalam hidup kamu?
  • Redhatullah

2. Apakah benda akhir yang kamu beli dengan duit sendiri?
  • Cekedis kat mat'am

3. Di manakah tempat impian perkahwinan kamu?
  • . . . .

4. Berapa lama hubungan kamu berkekalan?
  • . . .

5. Adakah anda sedang di lamun cinta?
  • Cinta Ilahi.. InshaAllah..

6. Di mana restoran akhir kamu makan malam?
  • R&R Ayer Keroh. Aa, xleh lupa..

7. Namakan buku terakhir yang kamu beli?
  • Biasanya orang belikan. Kali terakhir, buku Catatan Hati Nik Nur Madihah.

Saya dah dapatkan. Anda? Bila lagi? [Promot]

8. Nama penuh anda?

  • Nama penuh dalam surat beranak.

9. Kamu lebih senang dengan ayah atau emak?

  • Kedua-duanya ada yang kena pada tempatnya yang tertentu, ada yang lebih untuk sharing sesuatu. Hu2..
10. Namakan seorang yang kamu ingin jumpa dalam hidup kamu?
  • Allah SWT, Muhammad kekasih Allah, Awwalun Sabiqun, para bidadari..

11. Sebutkan nama 8 sahabat yang rapat dengan kamu?
  • ati
  • bea
  • seha
  • azira
  • wahida
  • kakak2
  • adik2
  • (tak tersebut nama2 mereka. he2..)
12. Adakah kamu mencuci pakaian sendiri?
  • Owh mesin selalu ikut serta membantu saya
13. Tempat yang paling seronok yang kamu ingin pergi?
  • Jannah
  • Kalau diizinkan, nak pergi merate2 negara. Tapi skrg virus H1N1 agak menyukarkan perjalann. Dan, fulus tidak m
14. Butirkan 5 perkara tentang orang yang tag kamu..
  • Teman seperjuangan menghadapi SMU akan datang
  • Entah kenapa dia sayanga saya, sangat mmberi inspirasi pada sy untuk tidak berputus asa.
  • Keluarga dia ada perniagaan berjaya
  • Nama dia punyalah panjang. Tak termasuk nama ayah lg tu. 2 IC agaknya.
  • Happy go lucky, ceria
15. 8 perkara yang saya gilai..
  • Surfing internet
  • Baca novel (kot)
  • Membelek blog orang
  • Kumpul nasyid
  • Menyonteng
  • Main (menda faedah ja, kot)
  • Membaca blog orang
  • Memikir camna nak majukan dakwah saya. Hmm

16. Pelukan atau ciuman?
  • Keduanya sekali. Daripada ummi tersayang!
17. 8 buah buku yang paling baru di baca?
  • Kuseru Namamu Kekasih
  • Kitab rujukan tafsir SMU
  • Buku contengan
  • Syabab
  • Antalogi apa ntah
  • Majalah Buyut Jamil
  • Buku teks hadis
  • Majalah Muslimah

18. 8 lagu yang kamu boleh dengar berulang kali?
  • Lagu mirwana kot
  • unic
  • inteam
  • hijjaz
  • raihan
  • devotees
  • shoutul amal
  • rusydan, saujana, sami yusuf. Pendek kata, nasyid la. he2..
19. mari main TAG 8 orang lain.
  • 8 @ lebih rakan2 yang saya linkkan blognya di sub AKHAWAT
  • Siapa2 la yang rasa nak di-tag, habaq mai. Sila ya..
20.adkh kamu bersalam,cium tgn serta bg slm kpd ibu bapa kamu pabila ingin keluar ke mana2 atau nk msk tdooo????
  • Sebelum nak ke maahad. InshaAllah, mintak berkat dulu..

Alhamdulillah, siap lama dah, oleh kerana cik Jamilah menggertak dgn rotannya, dipercepatkan tarikh publishnya. Siap tertinggal 1 soalan. Semoga dgn skit tag ini, dapat hiburkan hati yg lara. Sesiapa sajalah.. InshaAllah.. :-)

10 ulasan:

jamilah berkata...

bgus2..TAPI...mane soklan ke-20??huhuu

cj'alhafiz berkata...

salam.....
salam kenalan. semoga kita dapat bertukar2 pendapat and informasi berguna. InsyaAllah...

زهرة حلوة berkata...

salamu'alaykum..
ya habibaty~
syukran ye ats tagged tuk ana..
=)
insyaAllah t ana akn bls dlm msa trdekat ni..
cma pk2 gak blog yg ne satu patu dpaparkan??
any suggest??
=D

Awrapurnama berkata...

Jamilah,

Bagus eh cikgu? Alhamd.. Sy da siapkan soalan ke 20. Ntah ke mn dia hilang! Ap2 pun, jzkk sbb menghiburkan hati ini ya Jamilah.. ;-)

Awrapurnama berkata...

Wsalam wbt, cj'alhafiz..

Salam ukhwah kembali. InshaAllah, dengan izin Allah. Smg bermanfaat.. Trima kasih mnziarahi bog ini..

Awrapurnama berkata...

Wsalam wbt, kk zahrah..

Ya ukhtie, afwan ja.. Xda la memaksa sgt. Seqadar suka suki. Hmm, siggestion akan dtg bentar lg.. ;-)

AdH berkata...

Assalamualaikum,

Menarik juga tag ni :D
Wah, minat membaca ya! Akak pun dah baca Catatan Hati tu. Tiba-tiba teringat nak letak resensi tu di blog sendiri..tapi di mana ya? Kena cari semulalah.

Macam mana 'belek' blog orang tu? Heheheh..amik idea eh?

'8 perkara yang digilai' adik seorang ni -->surfing internet tu akak setuju..Hee..

Jangan marah ;) Selamat belajar

Awrapurnama berkata...

Wsalam wbt.. kk Aina..

Kalau dah berkenan di hati, apalah slhnya diambil dibawa ke blog kk aina? kan.. hehe..

Resensi ape je? hmm.. ap2 pun, gila surfing internet tu liat skit nk tgglkan.. byk btul nak dicedok..

'belek' blog org tu, mgkin tinjaun2, curik idea.. :D

AdH berkata...

Resensi Catatan Hati Nik Nur Madihah :)

Awrapurnama berkata...

k Aina.. owh ku fikir resensi apa.. he2..