bismillah Pictures, Images and Photos
12 Julai 2009

Binjai

Bismillah..

siapakah mengenali buah binjai? yang teramat femes dan popular di melaka ini? maka yang tak kenal, inilah rupa binjai [siap diconteng].


inilah binjai. say hello?

Binjai merupakan adik beradik mangga. berbeza sungguh rasanya berbanding adik beradik binjai yang lain spt mangga epal, kuinin, mempelam pauh dll [sggh byk buah di Malaysia]. lari dr rasa mangga. harap rupa ja sama. Smileys tp penggemar binjai pasti tidak akan menafikan kelazatan rasa binjai!


sy harap pemilik gmbr xambil kish..

Smileys


itulah orang melaka [yg sy tahu]. masakannya mesti ada binjai. belacan, kuahh lemak, nasi minyak binjai pun ada [slps di search].

abah yang asalnya orang perak belum sebati dgn 'binjai'. ummi yang pure melaka, suka akan binjai. saya yg berasal melaka, belajar makan binjai dan tempoyak. hehe.. Smileys

dengan sedikit perkongsian, smg sapa yang blm kenal rasa dan rupa binjai, dapat meng-imagine-kan. bersyukur dengan rezeqi yang Allah kurniakan~ Smileys sekian utk sesi buah2an. Allahua'lam..

2 ulasan:

Permata berkata...

salam...hmmm macam sedap je buah binjai ni...Bilalah dapat merasa agaknya...hee

Awrapurnama berkata...

Wsalam wbt.. ukhtie permata..

buah binjai ini tidakla sesedap mangga. sesuai dibuat masak je. bukan mkn mentah2. adlah tndakan berani org yg berani makan binjai mentah2. bg sy. hu2.. smg dapt merasai binjai, mai melaka..
=)